ROVNOVÁHA TELA A DUŠE | 5. časť | Ako sa k sebe správate, keď sa vám niečo nepodarí?

Spomeňte si na situáciu, keď sa vám niečo nepodarilo.
Ako ste sa v tej chvíli so sebou rozprávali? Boli ste k sebe empatickí, priateľskí, láskaví?
Mali ste pre seba pochopenie alebo ste sa skritizovali, že ste neschopní, nemožní a že také niečo sa môže stať iba vám, že ste hlúpi?

A teraz si spomeňte, aká bola vaša reakcia, keď sa niečo nepodarilo niekomu, na kom vám záleží (dieťa, kamarát, kamarátka, partner, partnerka…)? Skritizovali ste ho a povedali mu, že je neschopný? Alebo ste preňho boli útechou, podporou a našli ste pochopenie pre to, že je len človek, že má právo na omyly a chyby? Snažili ste sa ho povzbudiť alebo ste sa naňho nahnevali a našli ste na ňom ďalších 10 chýb?  

Cítite ten rozdiel?

Sebakritiku, sebaobviňovanie, málo súcitu či nedostatok lásky k sebe samému rieši veľa ľudí. Pre všetkých blízkych, ale aj cudzích ľudí máme často oveľa viac pochopenia. No nájsť porozumenie a byť súcitný k samému sebe je niekedy zložitejšie.


V takých situáciách môže pomôcť uvedomenie si a následne zamyslenie sa nad tým, ako by ste reagovali, ak by nešlo o vás, ale o niekoho iného. Čo by ste povedali blízkemu človeku, keby sa mu stalo to, čo vám?

Všetci sme schopní naučiť sa byť sami sebe najlepším priateľom. Nestane sa to zo dňa na deň, ale myslím si, že tá snaha za to stojí ❤.

Prajem nám všetkým viac trpezlivosti a láskavosti k sebe samým.

Receptov na šalát nie je nikdy dosť, preto som si pre vás pripravila jednoduchý zeleninový šalát s opekaným cesnakovým chlebíkom. Verím, že vám bude chutiť tak ako mne :-).

foto: autorka

Potrebujeme:

  • pár kúskov chleba
  • olivový olej
  • cesnak
  • šalát, zeleninku podľa chuti – rôzne druhy šalátu, reďkovku, cibuľku, paradajku, uhorku…
  • olivy
  • feta syr alebo mozzarellu
  • pár jahôd (nemusia byť, ale pekne oživia chuť)
  • balsamico
  • soľ
  • podľa chuti čerstvé bylinky

Postup:

Chlebík si nakrájame na menšie kocky, pokvapkáme olivovým olejom, roztlačeným cesnakom a dáme na chvíľku zapiecť do chrumkava do rúry (prípadne ho krátko opečieme na panvici). Medzitým si pripravíme šalát, nakrájame si zeleninku, pridáme syr a olivy. Zálievku na šalát si pripravíme z olivového oleja, balsamica a trochy soli. Pridáme opečený cesnakový chlebík, poriadne premiešame, prípadne necháme ešte chvíľku odstáť, aby chlebík pekne nasiakol. Nakoniec pridáme aj nakrájané jahôdky a môžeme podávať. Dobrú chuť prajem :-).

Autorka: Mgr. Silvia Ferreira
Autorka je psychologička a dipl. coach výživy
Instagram: @rovnovahatelaaduse

Prečítajte si aj ďalšie časti projektu ROVNOVÁHA TELA A DUŠE:
1. časť: Psychológia výživy alebo Prečo vlastne jeme?
2. časť: (Ne)dokonalé Vianoce
3. časť: Dovoľte si oddýchnuť
4. časť: Aj tie najmenšie zmeny dokážu veľké zázraky